Trong bối cảnh kinh tế thị trường không ngừng phát triển và cạnh tranh cao, kinh doanh đã trở thành lĩnh vực thu hút lòng say mê của rất nhiều bạn trẻ, đặc biệt đối với "khởi nghiệp." Nhiều bạn trẻ lao vào "khởi nghiệp" với mục tiêu đoạt được thành công, trở thành tỉ phú đô-la chóng vánh bằng sản phẩm lẫy lừng tựa như Facebook, Zappos hay Google. Truyền thông vẽ nên bức tranh của những anh hùng công nghệ thành công nhờ ý tưởng tuyệt vời cùng quyết tâm sắt đá. Và nhiều bạn trẻ rất tin tưởng rằng chỉ cần có một ý tưởng hay cùng ý chí vững vàng, họ cũng có thể làm được điều vĩ đại.
Tuy nhiên, sau khi đọc quyển sách này, bạn sẽ nhận ra mình đã lầm.
Kinh doanh không đơn giản đến vậy.
Khởi nghiệp lại càng gian nan.
Cốt lõi của "Khởi nghiệp Tinh gọn" là một mô hình để khởi nghiệp thành công. Bởi vì khởi nghiệp không giống với thành lập và điều hành một công ty theo dạng truyền thống, nên nó cần đến một mô hình quản trị riêng. Mô hình này được miêu tả tỉ mỉ cùng rất nhiều "case study - tình huống thực tế" được đưa ra, phân tích. Nhờ đó, bạn đọc sẽ nắm được phương thức để tự lèo lái cuộc khởi nghiệp của mình tiến đến thành công.
Cuốn sách chứa đựng rất nhiều kiến thức và lý luận quan trọng, thiết yếu đối với tất cả doanh nhân - từ vấn đề quản trị, xây dựng sản phẩm, nghiên cứu khách hàng, đến sâu hơn nữa là các vấn đề về chiến lược, tăng trưởng, sản xuất, xây dựng văn hoá, quản lý con người. Đây là pho tư liệu quý giá mà tất cả những ai đã/đang/sẽ khởi nghiệp hoặc đang làm việc tại một công ty khởi nghiệp đều nên đọc, và hơn thế, là đọc đi đọc lại nhiều lần để chiêm nghiệm được hết những kiến thức bên trong.
Trong bối cảnh kinh tế thị trường không ngừng phát triển và cạnh tranh cao, kinh doanh đã trở thành lĩnh vực thu hút lòng say mê của rất nhiều bạn trẻ, đặc biệt đối với "khởi nghiệp." Nhiều bạn trẻ lao vào "khởi nghiệp" với mục tiêu đoạt được thành công, trở thành tỉ phú đô-la chóng vánh bằng sản phẩm lẫy lừng tựa như Facebook, Zappos hay Google. Truyền thông vẽ nên bức tranh của những anh hùng công nghệ thành công nhờ ý tưởng tuyệt vời cùng quyết tâm sắt đá. Và nhiều bạn trẻ rất tin tưởng rằng chỉ cần có một ý tưởng hay cùng ý chí vững vàng, họ cũng có thể làm được điều vĩ đại.
Tuy nhiên, sau khi đọc quyển sách này, bạn sẽ nhận ra mình đã lầm.
Kinh doanh không đơn giản đến vậy.
Khởi nghiệp lại càng gian nan.
Cốt lõi của "Khởi nghiệp Tinh gọn" là một mô hình để khởi nghiệp thành công. Bởi vì khởi nghiệp không giống với thành lập và điều hành một công ty theo dạng truyền thống, nên nó cần đến một mô hình quản trị riêng. Mô hình này được miêu tả tỉ mỉ cùng rất nhiều "case study - tình huống thực tế" được đưa ra, phân tích. Nhờ đó, bạn đọc sẽ nắm được phương thức để tự lèo lái cuộc khởi nghiệp của mình tiến đến thành công.
Cuốn sách chứa đựng rất nhiều kiến thức và lý luận quan trọng, thiết yếu đối với tất cả doanh nhân - từ vấn đề quản trị, xây dựng sản phẩm, nghiên cứu khách hàng, đến sâu hơn nữa là các vấn đề về chiến lược, tăng trưởng, sản xuất, xây dựng văn hoá, quản lý con người. Đây là pho tư liệu quý giá mà tất cả những ai đã/đang/sẽ khởi nghiệp hoặc đang làm việc tại một công ty khởi nghiệp đều nên đọc, và hơn thế, là đọc đi đọc lại nhiều lần để chiêm nghiệm được hết những kiến thức bên trong.
Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?
People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. It was their natural ability to start with why that enabled them to inspire those around them and to achieve remarkable things.
In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way -- and it's the complete opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be lead, and people can be inspired. And it all starts with WHY.
Any organization can explain what it does; some can explain how they do it; but very few can clearly articulate why. WHY is not money or profit-- those are always results. WHY does your organization exist? WHY does it do the things it does? WHY do customers really buy from one company or another? WHY are people loyal to some leaders, but not others?
Starting with WHY works in big business and small business, in the nonprofit world and in politics. Those who start with WHY never manipulate, they inspire. And the people who follow them don't do so because they have to; they follow because they want to.
Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. This book is for anyone who wants to inspire others or who wants to find someone to inspire them.
Why are some people and organizations more innovative, more influential, and more profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?
People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. It was their natural ability to start with why that enabled them to inspire those around them and to achieve remarkable things.
In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way -- and it's the complete opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be lead, and people can be inspired. And it all starts with WHY.
Any organization can explain what it does; some can explain how they do it; but very few can clearly articulate why. WHY is not money or profit-- those are always results. WHY does your organization exist? WHY does it do the things it does? WHY do customers really buy from one company or another? WHY are people loyal to some leaders, but not others?
Starting with WHY works in big business and small business, in the nonprofit world and in politics. Those who start with WHY never manipulate, they inspire. And the people who follow them don't do so because they have to; they follow because they want to.
Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. This book is for anyone who wants to inspire others or who wants to find someone to inspire them.
In The 7 Habits of Highly Effective People, author Stephen R. Covey presents a holistic, integrated, principle-centered approach for solving personal and professional problems. With penetrating insights and pointed anecdotes, Covey reveals a step-by-step pathway for living with fairness, integrity, service, and human dignity -- principles that give us the security to adapt to change and the wisdom and power to take advantage of the opportunities that change creates.
In The 7 Habits of Highly Effective People, author Stephen R. Covey presents a holistic, integrated, principle-centered approach for solving personal and professional problems. With penetrating insights and pointed anecdotes, Covey reveals a step-by-step pathway for living with fairness, integrity, service, and human dignity -- principles that give us the security to adapt to change and the wisdom and power to take advantage of the opportunities that change creates.
Tất cả chúng ta, ai cũng đều đang rao bán một thứ gì đó trong mọi lúc của cuộc sống. Là một tu sĩ, chúng ta đang rao bán niềm tin của chúng ta về thương đế. Là một nhà giáo, chúng ta đang rao bán kiến thức của mình về khoa học. Là một nhà chính trị, chúng ta đang rao bán chính kiến của mình về một xã hội. Và là một con người chúng ta đang rao bán tình yêu của chúng ta đối với mọi người quanh ta.
Một ý nghĩ có vẻ quá thực dụng nhưng lại là một thực tế mà chúng ta thường vẫn luôn tránh né, một cách vô thức, chẳng muốn nhìn nhận.
Nếu chúng ta chấp nhận bán hàng là một hành động phục vụ, chúng ta sẽ nhận ra những hàm ý thực sự cao đẹp và đáng trọng của hai từ này. Nếu chúng ta thực tâm hiểu ra và tôn trọng hai từ này, ai trong chúng cũng có thể trở thành một người bán hàng vĩ đại nhất thế giới này.
“The Greatest Salesman in the World” là một cuốn sách tuyệt vời đã từng được con người viết ra. Cuốn “Người Bán hàng Vĩ đại Nhất Thế giới” này là một cuốn sách mà những thông điệp ẩn mật đáng trân trọng của nó thường bị bỏ quên bởi chính cái tên của cuốn sách.
Chúng ta cần phải hiểu hai chữ bán hàng được nói ở đây có nghĩa rộng hơn nhiều chứ không chỉ là công việc bán hàng bình thường như mọi người ngầm hiểu.
Og Mandino là một tác già sách ‘self help’ (tự thân cải tiến) nổi tiếng chứ không phải một tác giả sách marketing. Chính vì lý do này mà chúng ta cần phải hiểu đây không thể là một cuốn sách về một ý thức hay những phương pháp bán hàng một cách đơn thuần.
Theo ý của tác giả Og Mandino thì đây là một cuốn sách mượn công việc bán hàng để nói đến một phong cách sống phục vụ sẽ đưa ta đạt đến những thành công to lớn trong cuộc sống và nếu có, thì quan trọng hơn nữa là –cảm nhận niềm hạnh phúc của việc “được sống” một cách độc lập và tự do trong giới hạn của TÌNH YÊU.
..Tôi đã nhận được một thông điệp từ cuốn sách này,một thông điêp hấp dẩn và khích động .
“Tất cả chúng ta là những người bán hàng ,bất kể nghề nghiệp của chúng ta là gì .Hơn tất cả ,trước hết hảy tự bán mình để tìm được hạnh phúc cá nhân và tự do trong tư tưởng “. Nếu đọc lkỷ và thấm nhuần nội dung của cuón sách này , nó sẽ giúp chúng ta trở thành người bán hàng tốt nhất
Tất cả chúng ta, ai cũng đều đang rao bán một thứ gì đó trong mọi lúc của cuộc sống. Là một tu sĩ, chúng ta đang rao bán niềm tin của chúng ta về thương đế. Là một nhà giáo, chúng ta đang rao bán kiến thức của mình về khoa học. Là một nhà chính trị, chúng ta đang rao bán chính kiến của mình về một xã hội. Và là một con người chúng ta đang rao bán tình yêu của chúng ta đối với mọi người quanh ta.
Một ý nghĩ có vẻ quá thực dụng nhưng lại là một thực tế mà chúng ta thường vẫn luôn tránh né, một cách vô thức, chẳng muốn nhìn nhận.
Nếu chúng ta chấp nhận bán hàng là một hành động phục vụ, chúng ta sẽ nhận ra những hàm ý thực sự cao đẹp và đáng trọng của hai từ này. Nếu chúng ta thực tâm hiểu ra và tôn trọng hai từ này, ai trong chúng cũng có thể trở thành một người bán hàng vĩ đại nhất thế giới này.
“The Greatest Salesman in the World” là một cuốn sách tuyệt vời đã từng được con người viết ra. Cuốn “Người Bán hàng Vĩ đại Nhất Thế giới” này là một cuốn sách mà những thông điệp ẩn mật đáng trân trọng của nó thường bị bỏ quên bởi chính cái tên của cuốn sách.
Chúng ta cần phải hiểu hai chữ bán hàng được nói ở đây có nghĩa rộng hơn nhiều chứ không chỉ là công việc bán hàng bình thường như mọi người ngầm hiểu.
Og Mandino là một tác già sách ‘self help’ (tự thân cải tiến) nổi tiếng chứ không phải một tác giả sách marketing. Chính vì lý do này mà chúng ta cần phải hiểu đây không thể là một cuốn sách về một ý thức hay những phương pháp bán hàng một cách đơn thuần.
Theo ý của tác giả Og Mandino thì đây là một cuốn sách mượn công việc bán hàng để nói đến một phong cách sống phục vụ sẽ đưa ta đạt đến những thành công to lớn trong cuộc sống và nếu có, thì quan trọng hơn nữa là –cảm nhận niềm hạnh phúc của việc “được sống” một cách độc lập và tự do trong giới hạn của TÌNH YÊU.
..Tôi đã nhận được một thông điệp từ cuốn sách này,một thông điêp hấp dẩn và khích động .
“Tất cả chúng ta là những người bán hàng ,bất kể nghề nghiệp của chúng ta là gì .Hơn tất cả ,trước hết hảy tự bán mình để tìm được hạnh phúc cá nhân và tự do trong tư tưởng “. Nếu đọc lkỷ và thấm nhuần nội dung của cuón sách này , nó sẽ giúp chúng ta trở thành người bán hàng tốt nhất
The Challenge Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.
But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?
The Study For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?
The Standards Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.
The Comparisons The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?
Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.
The Findings The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:
Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.
The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.
A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.
The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap. “Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”
Perhaps, but who can afford to ignore these findings?
The Challenge Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.
But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?
The Study For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?
The Standards Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.
The Comparisons The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?
Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.
The Findings The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:
Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.
The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.
A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.
The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap. “Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”
Perhaps, but who can afford to ignore these findings?
Romeo and Juliet is a tragedy written early in the career of playwright William Shakespeare about two young "star-cross'd lovers" whose deaths ultimately unite their feuding families.
It was among Shakespeare's most popular plays during his lifetime and, along with Hamlet and Macbeth, is one of his most frequently performed plays. Today, the title characters are regarded as archetypal young lovers.
Romeo and Juliet is a tragedy written early in the career of playwright William Shakespeare about two young "star-cross'd lovers" whose deaths ultimately unite their feuding families.
It was among Shakespeare's most popular plays during his lifetime and, along with Hamlet and Macbeth, is one of his most frequently performed plays. Today, the title characters are regarded as archetypal young lovers.
In today's world, yesterday's methods just don't work. In Getting Things Done, veteran coach and management consultant David Allen shares the breakthrough methods for stress-free performance that he has introduced to tens of thousands of people across the country. Allen's premise is simple: our productivity is directly proportional to our ability to relax. Only when our minds are clear and our thoughts are organized can we achieve effective productivity and unleash our creative potential. In Getting Things Done Allen shows how to:
Apply the "do it, delegate it, defer it, drop it" rule to get your in-box to empty Reassess goals and stay focused in changing situations Plan projects as well as get them unstuck Overcome feelings of confusion, anxiety, and being overwhelmed Feel fine about what you're not doing From core principles to proven tricks, Getting Things Done can transform the way you work, showing you how to pick up the pace without wearing yourself down.
In today's world, yesterday's methods just don't work. In Getting Things Done, veteran coach and management consultant David Allen shares the breakthrough methods for stress-free performance that he has introduced to tens of thousands of people across the country. Allen's premise is simple: our productivity is directly proportional to our ability to relax. Only when our minds are clear and our thoughts are organized can we achieve effective productivity and unleash our creative potential. In Getting Things Done Allen shows how to:
Apply the "do it, delegate it, defer it, drop it" rule to get your in-box to empty Reassess goals and stay focused in changing situations Plan projects as well as get them unstuck Overcome feelings of confusion, anxiety, and being overwhelmed Feel fine about what you're not doing From core principles to proven tricks, Getting Things Done can transform the way you work, showing you how to pick up the pace without wearing yourself down.
The One Minute Manager
For more than twenty years, millions of managers in Fortune 500 companies and small businesses nationwide have followed The One Minute Manager's techniques, thus increasing their productivity, job satisfaction, and personal prosperity. These very real results were achieved through learning the management techniques that spell profitability for the organization and its employees.
The One Minute Manager is a concise, easily read story that reveals three very practical secrets: One Minute Goals, One Minute Praisings, and One Minute Reprimands.
The book also presents several studies in medicine and the behavioral sciences that clearly explain why these apparently simple methods work so well with so many people. By the book's end you will know how to apply them to your own situation and enjoy the benefits.
That's why The One Minute Manager has continued to appear on business bestseller lists for more than two decades, and has become an international sensation.